8 Ağustos 2014 Cuma

Viyana Vol.1

İstanbul Sabiha Gökçen'den yolculuğumuz başlıyor.İlk Durağımız Viyana.İstanbul'dan Viyana'ya ulaşmamız iki saat sürüyor. Viyana hava limanının adı Flughafen Wien. Hava limanından Otelimiz GartenHotel Gabriel City'ye gitmek için taksiye biniyoruz.
GartenHotel Gabriel City.

GartenHotel Gabriel City'de 2 gece kaldık.4 kişi için kahvaltı dahil fiyat 266 Euro'ydu.
GartenHotel Gabriel City

Şimdi dönelim hala limanından şehir merkezine ulaşmaya.Trenle gitmek de mümkün ancak biz 4 kişi olduğumuz için taksi daha hesaplı.
Sizlerle Taksi Şirketini de paylaşmak istiyorum:
transfer to city.Valizlerinizi aldıktan sonra hava alanından çıkmadan önce taksicilerin gişesi sağ tarafta kalıyor şoförleri mor kravat takıyor ve çoğu şoför Türk.Bizi Arap bir şoför götürdü ama Aydın Abimizle tanıştık ve bize telefon numarasını verdi onu ararsak bizi bir daha ki sefere 25 Euro'ya götürebileceğini söyledi.
Aydın Abi'nin Telefon Numarası:00436605077629
Toplu taşıma araçlarını kullanmanız durumunda tren ile gittiğinizde Landstrasse/WienMitte durağında  inerseniz bu duraktan her yere ulaşmanız mümkün.
Ben taksiyle gitmem ekonomik bir gezginim diyorsanız.Otelinizle irtibata geçerek nasıl ulaşabilceğinizi danışabilirsiniz.
Viyana'da  CAT(city airport train) http://www.cityairporttrain.com/ şirketiyle şehir merkezine ulaşmanız mümkün bilet fiyatı 11euro dört kişi 44 euro eder. Oysa taksi 36 euro ve otelin kapısına kadar götürüyor. Otelimiz Landstrasse Caddesin'deydi ve havaalanı ile Landstrasse arası sadece 15 dakikada otele ulaştık.
Otele vardığımızda ilk işimiz Check-in yapmak ve bir şehir haritası edinmek oldu.Odaya yerleştikten sonra kendimizi Otelimize yakın olan çok şık bir lokantaya attık.
L.Amon

4 kişi için toplamda 56,80 Euro ödedik.Şunu da belirteyim su bedava :) çünkü çeşmeden dolduruyorlar.
Dilediğiniz kadar su içebilirsiniz :)
Annem ve babam biftek,kardeşim  schnitzel bende tatar beef yedim;ama hiç tavsiye etmiyorum bildiğin önüme pişirilmemiş köfte getirdiler.Yeri gelmişken söyliyeyim Viyana'nın en meşhur yemeği Schnitzel eğer seviyorsanız birde Viyana'da deneyin çünkü Türkiyede yapılanlardan çok farklı yanına da Schnitzel için yapılan sostan istemeyi unutmayın çünkü istemeden getirmiyorlar.

Üzeri kızarmış soğan ve patatesli biftek yemenizi şiddetle tavsiye ederim.

Yemeğimizi yedikten sonra kendimizi Stephanplatz'a attık.Nasıl mı gittik?
Viyana yer altı ve yer üstü toplu taşıma konusunda Avrupa'nın en gelişmiş şehri diyebilirim.Harita ve Yön bulma konusunda özürlü olan ben bile bu şehirde kolaylıkla metro haritasını kullanabildim.Metro hatları muazzam bir şekilde birbirine bağlı yer altında başlayıp gideceğiniz yere kadar yer altında devam edip sonrada ışığa doğru devam edebiliyorsunuz. Bizim Otelimize yakın olan metro durağının adı Schlachthausg.
Bu line turuncu bu line'ı takip ettiğinizde 4.durakta indiğinizde Stephanplatz'a varıyorsunuz.
Stephanplatz Viyana'nın can damarı gibi oldukça kalabalık alışveriş edilebilecek yerler,kafeler,ve en önemlisi Aziz Stephan Katedrali de burada.(bunu Viyana gezilmesi gerekenler listemde anlatacağım.)İlk gecemizi etrafı keşfetmek için Viyana sokaklarını adımlayarak bitiriyoruz. Bu yazıyı şehirle bir ön sevişme olarak görebilirsiniz biliyorum çok uzun anlattım ama sizler için kısa ve faydalı bilgileri;gezilecek yerler,ne yenir,ne içilir gibi gibi.. bir sonraki yazımda paylaşacağım.